זאת חנוכה וכל הנעשה בחצרות הקודש: חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש No Comments on זאת חנוכה וכל הנעשה בחצרות הקודש: חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש: ההדלקה האחרונה והטישים ב"זאת חנוכה" בחצרות הקודש בצל המלחמה, האדמו"ר שזקוק לרחמי שמיים, והצדיק שסובל ייסורים. וגם: הילולת הצדיקים שחלו השבוע מהנעשה בעולם החסידות

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זאת חנוכה בחצרות הקודש, בצל המלחמה: בליל שישי האחרון, ליל זאת חנוכה, ערכו האדמור"ים את הדלקת הנרות האחרונה, ואת טיש זאת חנוכה עם החסידים.

בחצר הקודש בעלזא, לאחר טיש זאת חנוכה נשארו החסידים לומר פרקי תהילים לרגל המצב בארץ ישראל ולרפואת הרבי.

בחצר הקודש ויז'ניץ, הרב'ה ביקש מהחסידים בטיש זאת חנוכה שכל אחד יקבל על עצמו להוסיף בלימוד התורה ותיקון המידות למען השבויים ולע"נ הרוגים.

במעמד חלוקת 'חנוכה געלט' אלפי ילדי חסידי ויזניץ, שרו אני מאמין, והרבה הוציא ספר תהילים קטן מכיסו והתפלל בדמעות על המצב הקשה.

בקרלין, ‏הרבה התייחס לכך שמייד כשהחלה המלחמה החסידות נחלצה לסייע בכל מה שאפשר, ואמר: "זוהי דרך רבותינו וזו דרך התורה, לאהוב כל יהודי בלי לבדוק בציציותיו ולפעול לטובת כל אדם מישראל בעת צרה". הרבי הוסיף כי: "רבבות מאחינו בני ישראל בסכנה ובלחץ, בצבא ובקרב החטופים, אלפים בסכנת חיים, אלפי משפחות נהרסו באבל ויגון, ורבים נותקו מבתיהם. צריך להרבות באהבת ישראל ולתמוך בכל יהודי באשר הוא".

בחצר הקודש ערלוי נרשמה התרגשות רבה בהדלקת נר שמיני ובטיש זאת חנוכה, מכיוון שזו הייתה הפעם הראשונה בה הרב'ה יצא לציבור מאז עבר אירוע מוחי. החסידים מכל הארץ, ואף מחוצה לה הגיעו למעמד שהיה אחד הגדולים שזכורים בחסידות. הרבי עדיין בהתאוששות והתפילות נמשכות כל העת על רבי משה בן מרים.

האדמו"ר מסאדיגורה יצא להדלקת נר שמיני של חנוכה עם חסידיו, המוני החסידים שרו את הניגון הפכת מספדי למחול לי, שאומרים אחר ההדלקה.

חסידי מודז'יץ חנכו בחנוכה במעמד מפואר את השטיבל החדש בראשות האדמו"ר, המעמד שולב עם הכנסת ספר תורה לבית מדרש החדש.

האדמו"ר מרחמסטריווקא, שערך את ההדלקה מידיי יום בהיכל הטישים, הדליק השנה בזאת חנוכה בהיכל בית המדרש הגדול עקב העומס הגדול של החסידים שבאו.

בפינסק קרלין הכניסו ספר תורה לבית המדרש המרכזי בבית ישראל בירושלים במעמד האדמו"ר מפינסק קרלין והחסידים. ספר התורה הוכנס לעילוי נשמת הרה"ח רבי אברהם אלימלך רוזנר, מחשובי החסידים שנפטר לפני שנתיים.

 

ונעבור לעוד עדכונים, מהנעשה בחצרות הקודש, חסידי ביאלא קיבלו ביום ראשון הודעה להתפלל על, האדמו"ר מביאלא, זקן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, עקב זיהום שהתגלה. שמו לתפילה רבי בצלאל שמחה מנחם בן ציון בן חנה פעשא לרפואה שלמה.

בביתו של הצדיק הרב דב קוק הודיעו לתלמידי הרב להתפלל עליו עקב כך שהרב סובל מיסורים וכאבים חזקים מאוד. הרב אף עבר בדיקות מקיפות בבית החולים, ושוחרר לביתו. שמו לתפילה הרב דב הכהן קוק בן שושנה. מרן המשגיח רבי דן סגל ששמע על מצבו של הרב קוק, התקשר לחזקו.

חמיו, חבר מועצת גדולי התורה מרן הרב יצחק זילברשטיין, הגיע אליו היום למעונו בטבריה, וביקרו ושוחח עימו ארוכות בדברי תורה.

ביום שני נערך מעמד מיוחד בבית האדמו"ר מויזניץ בו הוכתר הרב הגאון ר' פסח ישראל שנייבאלג שליט"א חתנו של הגאון הגדול רבי משה שאול קליין, לרב קהילות ויז'ניץ באלעד, ואיתו עימו עוד 12 רבנים למורי הוראה בבית הוראה המרכזי של ויזניץ באלעד.

מינויו מגיע אחר הסתלקותו לפני כחצי שנה של רב הקהילה מאז היווסדה הגה"צ רבי מנחם מנדל פקשר זצ"ל.

ביום שני התקיימה באודיטורים בביתר עילית, שמחת החתונה לנכדם של האדמורי"ם מסאסוב, ופינסק קרלין, עם בת האדמו"ר מביאלא ארצות הברית. אדמורי"ם רבנים ומאות חסידים הגיעו להשתת, בשמחה הגדולה.

בקרעטשניף סיגעט הכניסו אמש ספר תורה לזכרו של רבי משה רוט ראש הקהל דחסידי קרעטשניף סיגעט בירושלים, שהיה מחלק מזון לעניים. אדמור"ים ורבנים הגיעו לכבד את האירוע המפואר.

ביום ראשון חל היארצייט של רבי טוביה יוסף לנדו, אביו של מרן הגר"ד לנדו. לרגל היארצייט, מרן עבר לפני התיבה בתפילת שחרית, ולאחר התפילה אמר פרקי תהילים ואחינו כל בית ישראל בעקבות המצב הקשה.

ביום ראשון חל גם היארצייט של רבי אברהם יעקב פרידמן, בעל ה"אביר יעקב" מסאדיגורה, שהיה מאדמוריה הבולטים של העיר תל אביב, ולא זכה להותיר אחריו צאצאים. בת אחייניתו האדמו"ר מקופיטשניץ, שגדל על ברכיו, ואסף את דברי תורתו, עלה לציונו בבית העלמין בגבעתיים עם חסידיו, ולאחר מכן הגיע לסעודת ההילולא שהתקיימה בקהילת אביר יעקב בראשות הרב מרדכי אוירבך בתל אביב.

בחצר הקודש פיטסבורג יציינו בעשרה בטבת את יום היארצייט של בעל האמונת אברהם מפיטסבורג, שהקים את מוסדות החסידות באשדוד. בליל שבת ערך נכדו, הרבה מפיטסבורג את הטיש. אחד החסידים עמו שוחחנו סיפר כי הרבה החל לשיר פתאום שלא כהרגלו "אנא השם הושיעה נא", ובמוצאי שבת התברר שהייתה שבת קשה בקרבות בעזה. מחר בערב יעלה הרבה עם החסידים לקבר סבו בהר המנוחות.

בעשרה בטבת, מציינים בכל ריכוזי חסידות ברסלב בארץ ובעולם את יום היארצייט של רבי נתן מברסלב, תלמידו הגדול של רבי נחמן מברסלב. סעודות יארצייט יתקיימו בכל בתי המדרש של ברסלב עם משפיעי החסידות. המונים מהחסידים, טסו גם לקברו בעיירה ברסלב שבאוקראינה.

מסופר, שבשבת הראשונה שנפגש רבי נתן עם רבו רבי נחמן מברסלב, ושמע לראשונה מדברי תורתו, ירד לאחר מכן ליערות סביב העיירה ברסלב, וצעק "בברסלב בוערת אש, הבער אותה בליבי". אל קברו שעל גדות נהר הבוג בברסלב, הגיעו מאות חסידים, לרגל היארצייט.



0 תגובות